Blog

EGZAMIN MATURALNY 2025: Instrukcja dla uczniów dotycząca przeprowadzania egzaminu maturalnego

 

  1. W okresie poprzedzającym egzaminy maturalne należy dokładnie sprawdzić terminarz ogólnopolski i szkolny.
    Egzaminy pisemne odbywają się zgodnie z harmonogramem OKE
  2. Egzaminy ustne odbywają się zgodnie z harmonogramem szkolnym : język polski: 14, 15, maja, sala nr 41, język angielski: 13, 14 maja 2025r. sala nr 40 od godziny 9.00
  3. Sale na egzaminy pisemne : nr 1 – sala gimnastyczna, sala nr 18
  4. Listy zdających na egzaminy pisemne  będą codziennie wywieszane na drzwiach sal egzaminacyjnych.
  5. Na egzaminy przychodzimy: w przypadku egzaminu w sali gimnastycznej – sala nr 1 – 60 min. wcześniej ( język polski pp, matematyka pp, język angielski pp, język angielski pr.)język angielski pp – sala nr 18(Formuła 2015) 30 min. wcześniej.
  6. W przypadku sal pozostałych 40 min przed egzaminem. – ( matematyka pr, język polski pr,   historia pr, , geografia pr., biologia pr. , fizyka pr., informatyka pr.
  7. Osoby spóźnione nie będą wpuszczone, a następną możliwość zdawania egzaminu będą miały za rok.
  8. Osoby chore winny dostarczyć zwolnienie lekarskie najpóźniej w dniu egzaminu wraz z załącznikiem nr 6, stanowiącym wniosek o zdawanie egzaminu w terminie czerwcowym, podanym przez CKE w miejscu wskazanym przez CKE.
  9. Na każdy egzamin przychodzimy z dowodem tożsamości ze zdjęciem.
  10. Po wejściu do sali egzaminacyjnej składamy podpis na liście zdających, losujemy miejsce na sali, odbieramy nalepki z nr PESEL i siadamy przy wylosowanym stoliku.
  11. Podczas egzaminu piszemy wyłącznie czarnym długopisem, nie używamy gumki, korektora.
  12. Podczas egzaminów korzystamy z materiałów i przyborów pomocniczych zgodnie z komunikatem dyrektora CKE. (przybory pomocnicze z wyjątkiem słowników, tablic matematycznych i fizyko-chemicznych przynoszą na egzamin zdający własne.
  13. Posiadanie telefonu komórkowego lub materiałów i przyborów pomocniczych niewymienionych w informacji dyrektora CKE w sali egzaminacyjnej albo niesamodzielność rozwiązywania zadań czy komunikowanie się z innymi zdającymi skutkuje unieważnieniem egzaminu, a w konsekwencji możliwością ponownego zdawania za rok.
  14. Każdy zdający może mieć na stoliku wyłącznie długopis, dokument tożsamości i przybory pomocnicze dopuszczone przez CKE oraz arkusz egzaminacyjny.
  15. Przy stoliku pomocniczym znajdują się słowniki (formuła 2015), potrzebę skorzystania ze słownika sygnalizujemy przez podniesienie ręki. Po wyjaśnieniu potrzeby członkowi ZN, który podejdzie, zostawiamy na stoliku zamknięty arkusz i podchodzimy do stolika.
  16. Wszelkie potrzeby zgłaszamy przez podniesienie ręki.
  17. Po otrzymaniu arkusza egzaminacyjnego kodujemy go, nalepiając naklejki z numerem PESEL we wskazane miejsca (jedną na kartę odpowiedzi), oraz wpisując ręcznie w stosowne kratki. Sprawdzamy, czy numer jest poprawny, a gdyby był błędny, zgłaszamy to przewodniczącemu ZN , ( arkusz jest kodowany ręcznie) NIE WPISUJEMY NAZWISKA, KLASY, SZKOŁY!!!
  18. Sprawdzamy kompletność arkusza i natychmiast zgłaszamy jego niekompletność lub usterki. Po rozpoczęciu pisania, wady arkusza nie będą uwzględnione i nie będzie on mógł być wymieniony.
  19. Język polski – dwa odrębne arkusze: test i wypracowanie.
  20. 21. PAMIĘTAMY O PRZENIESIENIU ODPOWIEDZI NA KARTĘ ODPOWIEDZI, GDYŻ W PRZECIWNYM RAZIE NIE BĘDĄ SPRAWDZONE.
  21. Prace w brudnopisie nie będą sprawdzane/oceniane.
  22. Po zakończeniu pisania podnosimy rękę, chcąc opuścić salę. Wychodzimy po sprawdzeniu poprawności zakodowania arkusza przez członka ZN.
  23. Uprawnienia do dostosowań zaznacza Zespół Nadzorujący.
  24. Ostatni zdający w sali uczestniczy w pakowaniu bezpiecznych kopert z arkuszami.